Óratípusok

Vinyasa Flow

Erősítsd meg az elmét és a testet! Tanulj meg hidat építeni a látható és a láthatatlan közé!

A Vinyasa Flow a tradícionális Ashtanga Vinyasa elemeit tartalmazza, ám az ászanák sorrendje nem kötött. A 'vinyasa' szó jelentèse: speciális módon helyezni. Vinyasa Flow órán ezalatt a légzés és a test mozdulatainak összekötését értjük. A Vinyasa Flow összetevői: ászana (pózok), vinyasa (specifikus sorozat, ami összeköti az ászanákat), pranayama (légzés), bandha (energia szelepek), drishti (tekintet). Ezek megfelelő, együttes használatával létrehozható a Vinyasa Krama. Krama jelentése: lépcsőfokok, szintek.

A Vinyasa Krama olyan folyamatra utal, melyben a gyakorló lépésről lépésre, egyre beljebb, mélyebbre jut egy témában, vagy ér el egy adott célt. Ez lehet akár egy "haladó"/összetett ászana, vagy mélyre ásás egy emócionális/mentális témában (félelem, játékosság, tudatosság, légzés, elfogadás, nyitottság, bátorság, belső gyermekkel törődés, elengedés, befogadás stb.) A lehetőségek száma végtelen, ám konkrét, előre meghatározott célt, limitet nem kell teljesíteni. Rajtad múlik, hogy a felkínált eszközöket hogyan hasznosítod. Ha úgy érzed, hogy hatalmas lépésre van szükséged, tedd meg. Ha a belső tanár nem súgja, erőszakoltnak éreznéd, ne tedd. A jóga belső munka, elme tréning, mely Rólad szól. Olyan sorrendben, olyan sebességgel haladsz, ahogy Neked a legmegfelelőbb. Elrontani nem tudod, csak tapasztalni.

Csakra Flow

Gyere el egy utazásra a szivárvány hídon!
A testet behálózó energiapályák találkozásánál egy-egy örvény jön létre, ezeket hívjuk csakráknak. Az óra témáját a gerinc mentén végigfutó hét fő csakra egyike adja, vagy végigmegyünk az összesen, hiszen ahogyan a fizikai testnek is szüksége van arra, hogy tiszta legyen, úgy az asztráltestnek is jól esik egy "frissítő zuhany".

A csakrák tisztítása katalizátor lehet a személyiségfejlődésben, energiablokkok feloldásában, negatívnak megélt érzelmek elengedésében.

Készülj fel egy fényfürdőben végzett tematikus ászanagyakorlásra, amit vizualizációs gyakorlatok, mantrák, mudrák és légzéstechnikai gyakorlatok fűszereznek.

Csípőnyitó Vinyasa

Kevésnek érzed a csípőnyitó ászanákat egy átlagos órán?
Eleged van a sok ülésből, szeretnéd ha több tér lenne a testben?
Szeretnél túllendülni egy érzelmi blokkon de nem használ a mellkasnyitás?
Kötöttnek érzed a csípőd?
Szeretnél több szabadságot megélni a testben?
Belelazulnál kényelmesen egy nyújtásba, hogy legyen időt felfedezni és megélni?
Feszültnek érzed magad és jól esne alvás előtt kiűzni a stresszt az izmokból, hogy végre kipihenhesd magad?
Szereted a csípőnyitó ászanákat de úgy érzed, hogy van még mit felfedezni bennünk?
Jól esne egy kellemes nyújtással átlendülni a hét közepén?
Szeretnéd a testet haladóbb ászanákra felkészíteni?

Ha akár egy kérdésre is igen a válasz, adj egy esélyt ennek az órának. Próbáld ki ezt a fajta stresszkezelést, mely serkenti a vérellátást, javít a keringési rendszeren, csak hogy néhányat említsünk számos jótékony hatása közül. Szeretettel várunk, engedjük el együtt a régi érzelmeket!

Gyertyafényes Flow

Kellemes gyertyafény; lágy zene; egy határozott, ám gyengéd, minden porcikát átmozgató sorozat; hosszú relaxáció meleg, puha, nagy takaró alatt és finom tea. Érzed ahogy távozik a feszültség? Ez az óra lehetőséget teremt, hogy el tudd engedni a hét eseményeit és a hétvége valóban pihentető legyen. Engedd meg magadnak a feltöltődést!

Hatha

Válaszd ezt az órát, ha úgy érzed kapkodod a fejed a dinamikus vinyasa órákon és több magyarázatra, időre vágysz egy-egy ászana felvételekor. Nyerj bepillantást a jóga fizikai gyakorlásának legősibb fajtájába. Ideális számodra a hatha óra, ha főként a fizikai testtel szeretnél foglalkozni; ha kezdőként egy átmozgató, de nyugodt gyakorlást keresel és nem a jóga láthatatlan részét szeretnéd előtérbe helyezni.

Szokták úgy emlegetni, hogy a 'ha' a nap, míg a 'tha' a hold, ami a gerincet átszövő két energiapályára (nadi) utal, ám a szanszkrit 'hath' ige jelentése: 'erőt alkalmazni', illetve szokták "elnyomás"-ként értelmezni. Ebből kifolyólag a hatha jóga olyan gyakorlás, ami segít megtalálni a hatalmat a test és az elme fölött.

Dinamikus Hatha

Próbáld ki, ha az Alap Hatha és a Vinyasa Flow közti órát keresel. Tradícionálisan nem különböztettek meg hatha, dinamikus hatha, hatha flow stb. gyakorlást, ám mint ahogy a pizzát is rengetegféleképpen fogyasztják szerte a világon, úgy az Univerzális Tudatállapot felé is folyamatosan új utak nyílnak.
Látogasd meg ezen az órán a te utadnak néhány állomását!

Napindító Hatha

Mi lehet jobb kezdése a napnak, mint hogy az álmok birodalmából kilépve egy átmozgató ászana sorozattal kapcsolódj vissza a fizikai testhez? Töltődj fel nálunk, hogy utána a középpontból tudd folytatni a napodat!

Ashtanga

Fedezd fel Sri K Pattabhi Jois által népszerűsített rendszert!

Gyere el, ha kiszámítható sorozatra vágysz, ahol az ászanák és azok sorrendje mindig ugyanaz és mérhető fejlődésre vágysz.
Az Ashtanga jóga rendszere biztosítja, hogy kezdőként, tapasztaltabb gyakorlóként, illetve ha van valamilyen sérülésed is megtaláld magadat a gyakorlásban. Tradícionálisan öt vagy hat légzésen keresztül mélyül el a gyakorló egy-egy testtartásban, ám bátran használj három vagy négy légzést. Nem az a cél, hogy kifulladásig jógázz, az a fontos, hogy ugyanannyi időt szentelj mindegyik ászanának, így biztosítva az egyéni fejlődést. A rendszer lehetőséget nyújt, hogy annyira mélyíts el egy ászanát, amennyire az biztonságos és amennyire a test engedi.
Patanjali a "Jóga nyolc ágát" kínálja azoknak, akik keresik az útjukat. Ahogy a növény is növekszik a fény irányába, a rendszeres gyakorlás úgy vezeti a gyakorlót a világosság, szabadság felé. A jóga nyolc aspektusa, ahogy Patanjali javasolja:
Yama: etikai szabályok
Niyama: önmegfigyelés, önkontroll, tudatosság
Ászana:: testhelyzetek
Pranayama: légzés irányítás
Pratyahara: érzékek visszavonása
Dharana: koncentráció, figyelem
Dhyana: meditáció
Samadhi: az egyetemes tudatosság érzékelése.

Az Ashtanga jóga teret teremt ezek gyakorlására, megismerésére, ám egyik sem kötelező, csupán javaslat, hogy könnyebb legyen a megvilágosodás felé vezető út.
Az órarendi ászana gyakorlás továbbá segít megismerkedni a következőkkel:

Ászanák használata:
'Sthira Sukham Asanam' 'Az ászana egy kényelmes, stabil helyzet'- Patanjali
A hangsúly a testhelyzetek belső érzékelésén van, nem azon hogyan néznek kívülről.

Vinyasa
Két ászanát összekötő speciális ászana sorozat. A mozdulat és a légzés koreografálásával válik az egész gyakorlás mozgó meditációvá. Hőt termel a testben, így juttatja el a gyakorlót egyre mélyebbre az ászanákban.

Pranayama (légzés)
A tudatos Ujjayi (diadalmas) légzés nem csupán a méregtelenítést idézi elő, hanem segít letompítani a belső dialógust és a jelen pillanatba húzza a gyakorlót.

Bandhák (energia szelepek)
A gyakorlás finom része. Talán szerencsésebb a szelep, mint a zár szó használata, mert aktiválásukkal az energia terelhető mindkét irányba. Segítenek egyensúlyozáskor, a stabilitás megtalálásában és fenntartani az energiát az ülő ászanáknál is.

Drishti (tekintet)
Minden ászanához tartozik egy specifikus fókuszpont, összesen kilenc darab, melyek segítenek fenntartani a figyelmet, úgymond nyaralást biztosítanak az elme számára. Akkor hatásos az alkalmazásuk, ha nincs erőltetve a tekintet, puha marad.

Yin

Meghívlak egy utazásra a szokásos ászanákon túl.
Már jógázol egy ideje és úgy érzed valami hiányzik? Kicsit megrekedt a gyakorlás? A jól bevált megközelítés már nem motivál? Vagy csak kipróbálnál valami újat?
Biztosan hallottad már, hogy ahogyan csinálsz valamit, éppoly fontos mint az, hogy mit csinálsz.
Biztosan tapasztaltad már az életben, hogy hiába erőlködsz, megfeszülsz, esetleg 'izomból akarsz' és mégse haladsz előre.
Ezekkel az aspektusokkal nincs is semmi probléma, hiszen van olyan helyzet, amikor pont ez kell a 'túléléshez'.
Ez az egyik fél. A másik a yin. Befogadó, engedő, formálódásra képes, tápláló.
Vinyasa, Ashtanga, Hatha, ezek mind yang tipusú gyakorlások, remekül edzik az izmokat és azok sejtjeit. Egészítsd ki a gyakorlást azzal, hogy edzed a szöveteket, inszalagokat, kötőszalagokat, izületeket, mindazt ami az izmok és a csontok közt található. Igen, edzük őket. Ami nyújtásnak tűnik yin órán, valójában edzés mindannak, amit máskor védenek a felhevített izmok.
És mi történik tudati szinten? Megtanulhatod másképp megközelíteni a yang típusú gyakorlást, könnyebben venni az akadályokat, hozzásimulni az élet forgatagához.
Ha eddig eljutottál az olvasásban, bizonyára észrevetted, hogy ez nem a női jóga, mindenkit szívesen látunk. Az órán kevés ászanára számíts. Ülő vagy fekvő helyzetbe helyezzük a testet, amikben bőven jut idő a tapasztalásra, megélésre.
Lépj át új kapukon, engedd meg magadnak új ösvények felfedezését!